pregnancy week by week

25 Jun, 2009

REJAB yg pnuh ngn KEBERKATAN

Hari ni dh 3 Rejab...masyaallah,cpt nya msa brlalu...
usai smyng subuh,bt srpn untk suami...smuanya ku lakukan dgn pnh ikhls....ALMK!aku terrrrr..lupa nk niat puasa smlm..hehe...
ala syg nya..msa trlps bgtu shj...krn 2ari lps aku puasa...smpna bln rejab yg mulia ni...aku nk byr utang pose rmdhn yg thn lps...para ulamk ckp puasa pd bln ni bnyk fadhilat nya...tp tu la ari ni ari jumaat...elok sngt la aku pose.slalunya suami aku akn tnya sblm tido...

"ayg dh niat puase blum?"

"ayg dah kunci jam bngn sahur nanti?"

tpi smlm dia tido awl sngt...myb ltih sngt ngn kels tmbhn bdk2 kt skolh ptg smlm...tu yg trlupa ngn istri yg mmg sdia trlupa ni...ahaks!tp seme tu ats nawaitu kita kn...hehe...yerla,aku ni mnusia lmh yg x blh lari dr mlakukn ksilapn.

menrut ulmak2 trdahulu,sesipa yg berpuasa pd bln ni:
- siapa yang berpuasa 1 hari dalam bulan ini dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH swt

-barang siapa berpuasa pada tanggal 27 Rejab akan mendapat pahala seperti 5 tahun berpuasa

-barang siapa yang berpuasa 2 hari di bulan Rejab akan mendapat kemuliaan di sisi ALLAH swt

-barang siapa yang berpuasa 3 hari yaitu pada tanggal 1, 2, dan 3 Rejab maka ALLAH swt akan memberikan pahala seperti 900 tahun berpuasa dan menyelamatkannya dari bahaya dunia dan seksa akhirat

-Barang siapa berpuasa 5 hari dalam bulan ini, insyaallah permintaannya akan dimakbulkan Allah swt..InsyaAllah

- Barang siapa berpuasa 7 hari dalam bulan ini, maka ditutupkan 7 pintu neraka Jahanam dan barang siapa berpuasa delapan hari maka akan dibukakan 8 pintu syurga

-Barang siapa berpuasa 15 hari dalam bulan ini, maka ALLAH swt akan mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatannya dengan kebaikan, dan barang siapa yang menambah (hari-hari puasa) maka ALLAH swt akan menambahkan pahalanya

bnyk fadilat nya kalo kta pose bln ni...hrp2 aku dpt pose smnggu pn jd ler...mana la thu pnykit pompuan ni kannn...ada jer ari yg tk bleh nak pose tu..
moga2 kita sma2 mnghayati bln yg pnuh kberktan ni...

0 ulasan: